top of page

Datid, Nutid og Fremtid

Tyler Morgenstern er, som I alle nok

ved, chefedaktør for profettidende.

Dette har han været siden han var 28 år!

Tyler Morgenstern er en meget populær mand i det magiske samfund, især blandt vores kvindlige magikere her i landet. Her i blandt 25 årige Ivy von Nobel, som også er mor til Tyler andenfødte, Milo på 5 år.

Jeg har haft glæden af at møde dem begge, her er hvad Ivy kunne fortælle mig:

Mit første spørgsmål til Ivy, lå lige til højre benet:

Mig: "Hvor længe har du kendt Tyler?"

Ivy: "Vi går vel... 6 år tilbage efterhånden? Nok lidt mere... Det har jeg faktisk ikke helt styr på, men vi havde kendt hinanden et stykke tid før jeg blev gravid med Milo."

Mig: "Har Milo vist tegn på magi endnu og/eller på at være varulv ligesom både dig og Tyler?"

Ivy: "Milo er heldigvis ikke varulv. Det fik jeg tjekket på Sankt Mungos, da han blev født - altså på grund af Tyler. Jeg blev først bidt efter Milo blev født, så det begrænsede chancen lidt. Men han har ikke vist tegn på magi endnu, jeg har i hvert fald ikke set det eller hørt noget om det. Men han er også kun 5 år, så det skal nok komme."

Mig: "Var dit og Tylers forhold seriøst?"

Ivy: "Det afhænger helt af hvordan du definerer et seriøst forhold. Vi var jo aldrig kærester, men vi har vel altid været ret gode venner. Nogle gange mere end andre, men altså... Man har vel et eller andet forhold, når man har fået et barn, så da Tyler faktisk så Milo... Der var vi vel et-eller-andet, men vi har aldrig været kærester, hvis det er det du tænker på..."

Mig: "Er det dig eller Tyler selv, som ikke ønsker han ser Milo?"

Ivy: "Det er en længere historie... Han vidste ikke Milo eksisterede før han var ét år, netop fordi vi ikke var fast sammen eller noget... Men han forsøgte at se Milo senere, men har selv valgt det fra. Jeg har sagt, at han er hjertelig velkommen til at være en del af Milos liv, men det er lidt en enten-eller situation. Jeg vil ikke have, at Tyler går ind i det, før han er sikker på at han holder ud til den bitre ende... Jeg syntes ikke min søn skal udsættes for en far, der er inde og ude af hans liv."

Mig: "Hvorfor fortalte du ikke Tyler om Milo da du fandt ud af du var gravid?"

Ivy: "Da jeg fandt ud af det, tænkte jeg at jeg ville fortælle ham det næste gang jeg så ham... Det gjorde jeg så bare først et år efter han var født, som sagt - vi var jo ikke i et seriøst forhold. Men det har jo ikke så meget med Tyler at gøre, så det tænker jeg ikke har noget med noget at gøre,"

Mig: "Så du mener ikke, at Tylers søn har noget med Tyler at gøre?"

Ivy: "Interviewet skulle handle om Tyler, ikke hans søn og slet ikke hvordan jeg valgte at opføre mig, da jeg var 21."

6 Ting Du Sikkert Ikke Vidste Om Tyler!

#1 Tyler er far til fire... SÃ¥ vidt han ved!

#2 Tyler spillede angriber på Gryffindor Quidditchhold i sin Hogwarts tid.

#3 Tyler blev varulv som 24 årig.

#4 Tylers patronus tager form som en isbjørn.

#5 Tyler har en lillesøster som er helt almindelig Muggler, men arbejder her i den magiske verden.

#6 Tyler er homofobisk.

Tyler fik jeg da også et par ord ud af:

Mig: "Hvor gammel var du, da du begyndte at interesser dig for jourmalisk?"

Tyler: "Teenager tror jeg, jeg skrev for skoleavisen på Hogwarts dengang, så omkring 14 tror jeg"

Mig: "Hvor tror du, at du ville være den dag i dag, hvis du ikke var Chefredaktør for Profettidende?"

Tyler: "Det ved jeg ikke... Forfatter tror jeg..."

Mig: "Hvad giver dit liv mening?"

Tyler: "Det ved jeg ikke", her holder Tyler en kort pause, før han svare videre: "Dig måske?"

Herefter drejer interviewet sig ind på et mere personligt plan, som hverken Tyler eller undertegnet mener skal komme ud.

Skrevet af Isabella Collins


bottom of page